Új-Zéland csodái

Repül az idő, hiszen az Ausztrália A-tól Z-ig blog párosa már közel öt éve él Ausztráliába. Ehhez képest tulajdonképpen nekik is furcsa, hogy mostanáig nem jutottak el a „kőhajításnyira” fekvő Új-Zélandra. Most viszont sikerült, aminek eredménye egy nagyszerű poszt és rengeteg nagyszerű fotó.

„Április elején Sydneyből hajnali indulással, kb. 3 órás repülőút után Christchurch-ben landoltunk. Rögtön el is suhantunk a Lucky autókölcsönzőhöz és átvettük átmeneti kerekes otthonunkat, ami ugyan kicsi és koszos volt, de 12 napra az otthonunk lett. (…)

Megvannak az előnyei, ha az ember ősszel (azaz március és május között) vág neki Új-Zélandnak, mégpedig az, hogy nagyon kevés a turista, mert kevesen vállalnak be ilyen irgalmatlanul fogkocogtató éjszakákat egy konzervdobozban (azaz lakóautóban).

Tehát nagy tömeggel nem, a hideggel viszont számolni kell. Ha nem vittük volna a jól bevált szupermeleg, Aldis dupla hálózsákunkat (ami az ausztrál körutunk során is bizonyított már), bizony keservesen fáztunk volna esténként, így csak nagyon.

Pár nap után be is állt mit viseljünk éjjel és nappal, Andi egészen le is egyszerűsítette a dolgot, nappal felvett még egy kabátot, de az 5 pulóver és 3 nadrág, sapi éjjel is maradt.

Az időjárás finoman szólva is szeszélyes az országban áprilisban, napsütés, vízszintes eső, szivárvány, napsütés, jégzápor, felhő, napsütés, szél váltották egymást szorgosan, akár egy napon belül többször is. (…)

Tényszerűen, a déli szigeten nyáron az átlaghőmérséklet 20 fok, télen pedig 6, az április a kettő közt van. Ősz lévén már igen korán, fél 6-kor sötétedik és a Nap sem kel ám korán.

Ezáltal a nettó idő az utazásra és világosban levésre sajnos relatíve kevés, amivel érdemes tervezni, korán kelni, elkészülni és nekivágni, amint már jól látható a környezet. Itt ugyan nem kell kengurukat kerülgetni, de erősen ajánlott szürkületben, pláne sötétben nem vezetni a néhol nagyon keskeny, ellenben kacskaringós utakon.

Körtúránk során számos gyönyörű tavat látogattunk meg. Sokszor ébredtünk a látványukra, miután általában sötétben „sátoroztunk” le, így mindig nagy volt az izgalom, hogy vajon mire is kelünk reggel. Sosem csalódtunk, sőt ennél jobb ébredést nem kívánhat magának az ember fia, lánya. (…)

KÜLFÖLDI MUNKALEHETŐSÉGEK EGY HELYEN

A nyugati parton, Haast vidékén egy röpke pihenőre álltunk csak meg eredetileg. A Haast régió egy gyűjtőfogalom, ami Haast városka, Haast elágazást és Haast partszakaszt is jelenti a déli sziget nyugati partvonulatán, a Mount Aspiring Nemzeti Park határán, mely vidék Új Zéland délnyugati UNESCO Világörökségének része. A Haast régió 2500 négyzetkilométer területet jelent a maga világon egyedi tájával.

Közvetlen a tengerpart mentén van egy kis ingoványos folyószakasz, illetve a különleges tengeri áramlatoknak, szélnek köszönhetően kialakult homokdűne rendszer. Egyedi madárvilágot vonzó terület ez, teli csodákkal. (…)

A Fox és a Franz Josef gleccserek a nyugati part legjelentősebb látványosságai, talán mondani sem kell, hogy a Világörökség részei. Zoli szülinapját bizony méltóan megünnepeltük, a Fox gleccsert helikopter túra keretében néztük meg.

Az egyébként kb. 10 perces körbe repülés helyett nekünk olyan szerencsénk volt, a pilótának valami csomagot kellett éppen felkapnia a gleccser tetején, így nemcsak hosszabban és magasabbra repültünk a szokásosnál, de a jégen landoltunk is. Hát szó szerint szédítő élményben volt részünk, időnként azt se tudtuk merre van a fent és a lent, csak reméltük, hogy pilótánk képben van.”

Apropó kép, érdemes átkattintani az eredeti posztra, mert tele van fantasztikus fotóval.

Hogyan telepedhetsz le Új-Zélandon?