Tűzoltókocsi mint bárpult

A Káma-túra blog szerzői anno Oroszországban nem kevesebb, mint 700 km-t utaztak Jekatyerinburgig, ahol érték őket csalódások, de felettébb kellemes meglepetések is.

„Időt, pénzt, fáradságot nem kímélve vonatra szálltunk, és meg se álltunk az Urál fővárosáig, Jekatyerinburgig. Szerettünk volna felmenni a város legmagasabb toronyházának a tetején kialakított kilátóba, (…) de be kellett érnünk a Viszockijról szóló kiállítás megtekintésével.

Hogy miért pont Jekatyerinburgban van róla egy kis kiállítás, az a tárlat megtekintése után sem volt egészen világos. Különösebb szál nem fűzte a városhoz, mindössze annyi, hogy karrierjének elején részt vett egy hosszabb turnén, amely egyik központi állomása itt volt, így több hetet töltött az Urál szálló egyik szobájában. (…)

Némi csalódást okozott az Uráli Állami Egyetem kertje is, ahová azért zarándokoltunk el, mert a Google Earth-ön kiállított repülőgépeket láttam ott. A gépek tulajdonképpen tényleg ott is voltak, csak sajna a zárt kerítés mögött, így azokat tüzetesebben nem tudtuk megvizsgálni. Helyettük a közeli botanikus kertben tett sétával és az azzal szomszédos tűzoltóakadémia előtt kiállított tűzoltókocsik látványával vigasztalódtunk. (…)

A kirándulásunk legkellemesebb pillanatai is a tűzoltókhoz kapcsolódnak, ugyanis szombat este egy tűzoltós tematikájú bárba ültünk be, hogy igyunk pár sört.

A hely dizájnja határozottan jó volt, kezdve a bárpultnak beállított ZIL tűzoltókocsitól a falak és az oszlopok előtt futó vörös tűzi-vízvezetékeken át a pincérek tűzoltós egyenruhájáig. A hangulatot egy kis kéttagú zenekar is fokozta, akik ismert és kevésbé ismert feldolgozásokat játszottak egész színvonalas módon. (…)

Összességében azért jól éreztük magunkat Jekatyerinburgban. Jól esett a kikapcsolódás, a kicsit másmilyen, városiasabb, rendezettebb környezet. (…) Meg aztán jó dolog Jekatyerinburgba utazni, de mást is szeretnénk még látni ebből az országból.”

Az eredeti posztot itt találjátok.