Pelikánok, múmiák és egy kis fagyi

A The Beautiful Chile blognak elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy Arica felkerült a magyar térképekre (régebben a Határátkelőn is több poszt megjelent a szerző tollából, remélem, e jó szokását hamarosan felújítja), legutóbb arról olvashattunk, mit lehet csinálni három nap alatt a városban és környékén. Lássuk!

A kirándulást érdemes a kikötőben kezdeni, ahol elkerülhetetlenül belebotlunk néhány (na jó, sok) pelikánba, márpedig ezek hatalmas példányok, és az ember nagy hibát követ el, ha hallal próbál kedveskedni nekik, mert „amint előszedik az első szelet halat, a pelikánok rájönnek, hogy az ő kajájukat rejti a szatyor, azonnal felszállnak mind a kb. 500-an, akik a kikötőben tanyáznak és kollektív támadást intéznek a szatyor ellen.

Természetesen eszükben sincs az adott turistát bántani, de mivel az ő kezében van a zacskó, így ő is beleesik a szórásba és a kialakult közelharcba. 🙂 Így a párja videón vagy fotón kb. azt tudja csak megörökíteni, hogy asszony ezerrel elhajítja a zacskót a halakkal és csapkodva, visítva menekül, a helyiek kaján örömére. (…)

A kikötő után természetesen bementünk a halpiacra is körülnézni, majd colectivóba (iránytaxi) pattantunk és Arica óriáspiacáig, az Agróig meg sem álltunk.”

Ezután következett a Tenger múzeuma mesés érdekességekkel, végig betértek a város legjobb fagyizójába, a DiMangóba: „Ehhez pár szót elöljáróban: én nem szeretem az édességet. Nem tud senki kísértésbe hozni egy rigó jancsival (na, azzal esetleg igen, ennyi év után), vagy egy dobos tortával. Egy fagyival pláne nem.

Szóval, amikor megérkeztem Aricába és elhívtak fagyizni, meglehetősen unott képpel és egykedvűen ültem be a sétálóutcában a DiMango teraszára. Amint viszont kihozták a fagyi-kelyhemet, azonnal DiMango-Fan vált belőlem. Azóta szó szerint küzdelmet kell vívnom magammal, hogy be ne üljek fagyizni hetente, mert az súlyos kalóriákkal jár… (…)

Másnapra én egy Arica-közeli, méltán világhírűnek tekinthető múzeumot javasoltam meglátogatásra, ugyanis itt őrzik a föld legrégebbi múmiáit. Bizony a híres Tutanhamon itt labdába sem rúghat a maga 3500 esztendejével. Az itteni múmiák a föld legidősebb múmiái és bizony 10.000 évesek! (…)

Van egy Kolibri park is. Teljesen véletlenül fedeztük fel az eldugott kertet, még évekkel ezelőtt és azóta igazi turistalátványossággá nőtte ki magát. A kert egy hölgyé, aki a saját örömére a hatalmas területet színpompás virágokkal, fákkal ültetett be. A töméntelen virág pedig odavonzotta az itt amúgy is őshonos kolibriket. Ahogy egyre többen jöttek megcsodálni a parkot, az apró madarak lassanként megszokták az embereket, és elég egy ideig csendben várni, előbb-utóbb megjelennek. (…)

A kolibripark az évek alatt óriási fejlődésen ment keresztül. Amikor mi felfedeztük, vagy 5 éve, még senki nem ismerte, az itt közlekedő taxisok se hallottak róla soha és senki nem is vállalta a fuvart. Ma már az Aricába látogató turisták zöme tudomást szerez róla valahogy és el is jön. A taxisoknak pedig külön bevételi lehetőséggé vált és valamennyien profi módon hordják a turistákat, a földúton megközelíthető, eldugott parkhoz:) Idén a tulajdonos egy kis vendéglőt is nyitott a bejáratnál. (…)

Őszintén szólva meglehetősen nehezemre esett ennyire lerövidíteni a szöveget, nem is beszélve a rengeteg érdekes képről – egyszóval azt ajánlom, olvassátok el az eredeti posztot is!