Magyar kalandorok Ausztrália legdélibb pontján

A Wilsons Promontory Victoria állam talán „legmenőbb” nemzeti parkja – ide látogatott el az A-Z Ausztrália blog két szerzője a kontinenst átszelő körútja során. Az első részt itt olvashattátok, most jöjjön a folytatás

„Elképesztően gyönyörű túrákat lehet tenni a parkban, és mindezeken felül szintén itt található az ausztrál földrész legdélibb csücske is. Na, mi ezt a South Point-ot szemeltük ki meghódításra, ugyanis az egyik nagy tervünk a Nagy Ausztrál Körtúránk során, hogy eljussunk a legmagasabb, legdélebbi, legnyugatabbi, legészakabbi és legkeletebbi pontokhoz. A legmagasabb már az első héten meg is volt, jöhetett a legdélebbi.

Az előkészületek során annak már nem sikerült utána néznünk, hogy bizony a legdélebbi ponthoz egy laza 15 km-es túrával lehet csak eljutni. Ami még nem lenne probléma, de ugye valahogy vissza is kell jutni a kezdőponthoz, azaz összesen egy 30 km-es kirándulásról beszélünk. (…)

A déli ponthoz több úton is el lehet egyébként jutni, ez a 15 km x 2 a legrövidebb, és a legnagyobb része egy erdei műúton keresztül vezet, ami valljuk be, nem túl izgalmas.

A hosszabb utak igazi erdei ösvényeken, vadregényes tájakon keresztül halad, de ezeket most meghagytuk későbbre, egészen biztosan visszatérünk még a Promba kirándulni.

Azért így sem unatkoztunk, rengeteg wallaby-t és különböző madarakat láttunk az utunk során, ééééééééés, természetesen egy kígyóóóóóóóót is!

Habár én (Z) még direkt egy botot is magamhoz vettem, és azzal ütöttem a földet magam előtt, hogy a kígyókat elriasszam, ez olyannyira nem vezetett eredményre, hogy csak miután átléptem a kígyó felett szólt rám Andi, hogy nééééézdmááár, az ott nem egy kígyó?

Nem volt egy nagy példány, de hát akkor is, a kígyó az kígyó, Ausztráliában meg pláne, hiszen ezen a földrészen él a világ legtöbb fajtájú mérgeskígyója, úgyhogy itt még a kiskígyó sem lekicsinylendő. (…)

Hogy jó barátaink szavaival éljünk, a déli pont „nem ronda”. 🙂 Igazából meseszép, volt ott ámulás, meg bámulás. Na meg persze kapucnifelhúzás, merthogy baromi szeles volt a tengerpart, úgyhogy egy kis szendvicsezés után nem sokkal, nagy levegőt véve már el is indultunk visszafele, mert már fél 2 volt az idő, úgyhogy nem nagyon lehetett egyébként sem tengi, lengni, ha nem akartunk sötétben botorkálni az út végén. (…)

Róttuk tovább a kilométereket rendesen, aztán úgy a 25. tájékán kicsit elfogyott az erőnk, már nem mosolyogtunk többet, a világmegváltó eszmecserék is kezdtek elmaradni, és csak figyeltük a kanyarokat remélve, hogy na, majd azon a kanyaron túl már látni fogjuk az autónkat. Ezt vagy 20x játszottuk el, a kocsi meg csak nem akart feltűnni sehogy sem.

Amikorra szinte csak vonszoltuk magunkat, megkönyörültek rajtunk a Nagy Túrázó Istenek, és megérkeztünk a kiindulópontunkra, pontosan este 6-kor, a sötétedés kezdetén, juhéééé! Aznap este elég jól aludtunk, és nem igazán volt kedvünk többet sétálni sem… (…)

Egyszerűen elképesztő, hogy Ausztráliában a szebbnél szebb strandokon mennyire sima ügy egyes egyedül lenni, ezt még mindig nehezen hisszük el.

Mindenesetre a Forrest Caves strandon van egy rész, ahol a vulkanikus kőzetek a felszínre kerültek az évezredek alatt, és a tenger áldásos (vagy romboló, attól függ honnan nézzük) hatásának köszönhetően egy erdőnyi kőrengeteg alakult ki a parton néhány kis barlanggal.

Természetesen készítettünk pár ezer fényképet, „uuuuh, onnan nézd”, „áááá, innen már láttad?”, ésatöbbi, ésatöbbi. Csak a szokásos.

Én (Z) nagy örömömben még ki is próbáltam a Facebook live funkcióját, ami függetlenül attól, hogy ki mennyire ért egyet a Facebook tevékenységével, egy elképesztő dolog: mindenféle műholdas közvetítőkocsi nélkül, pusztán a mobiloddal, élőben közvetíteni az otthoni barátaidnak, családodnak arról, hogy éppen a világ másik végén, egy lélegzetelállító helyen nézed a naplementét. Éljen a 21. század!”

Mondanunk sem kell, ki ne hagyjátok a teljes posztot, ami ennél jóval terjedelmesebb és rengeteg fénykép is van benne!

Ausztrália bekeményít a külföldiek munkavállalásával