Ilyen a svájci vonat közelről

Ha Svájc és vasút, akkor tisztaság, pontosság és kényelem – legalábbis ezt gondoljuk mi. Hogy mi az igazság, az kiderül Svájci S(CH)apka posztjából, ebből idézünk most kis kedvcsinálót.

„Már hosszabb ideje terveztem egy vonatos kirándulást. Most jött el az ideje. Olyannyira nem vagyok képben a tömegközlekedéssel, hogy azt sem tudtam, hogyan nyílik az ajtó (nem röhög).

Szokás szerint Chur pályaudvara minden igényt kielégít, így még némi reggeli kiegészítést is sikerült beszereznem, készpénzzel is feltankoltam, és a mosdó állapotát is jelesre értékeltem.

Szerencsére nem volt hideg, így azt a néhány percet, amíg a szerelvényre vártunk fél lábon is kibírtam. A mi kocsink nem volt tele, így a négy hely a miénk volt, oda ültünk, ahova akartunk. Ezt annyira nem is bántam. (…)

Az út nagyon kellemes volt, csupán azt sérelmeztem, hogy egy deka (no, jó talán annyi akadt) hó sem volt. Minél délebbre haladtunk, mindenhol dolgozott a hóágyú. Pedig utunk igen hamar a hegyekbe vitt bennünket, ahol már elméletileg mindig van hó.

Van néhány megálló, ahol még fel lehet szállni, vagy le, de mi a végállomásig mentünk. A vonaton helyes kis prospektus, amiben részletesen le van írva minden látnivaló. Ahol fotózásra érdemes jelenség van, a mozdony lassít, hogy le nem maradjon valaki. Ez szerintem nagyon jó ötlet.

A kocsi kijelzőjén is rendszerint fel van tüntetve, hogy éppen hol járunk. Egy idő után előkerült a kalauz, aki nagyon alaposan megnézte a jegyeket, majd a büfés fiú jött és próbálta az utazókat némi fogyasztásra ösztönözni.

Szerintem nagyon korrekt választékkal. Ez már az árakra nem vonatkozik. Egy két dl-es bor, 12 (!) frank, egy kávé 4,50.-, egy 3 dl-es sör 6 frank. Persze, nem kötelező.”

A teljes posztot itt olvashatjátok el, érdemes (és van jó sok kép is)!